جلوگیری از تاخیر در تحویل اجناس به مشتری با کمک ردیاب خودرو و نرم افزار مدیریت ناوگان

چگونه از تاخیرات تحویل جلوگیری می‌کنید ؟ این سوالی است که اغلب کسب و کارها از خود می‌پرسند. با ظهور تجارت الکترونیک،اکثر شرکت‌ها باید بر خدمات تحویل تکیه کنند تا تجارت رو به رشد باقی بماند. ایده رساندن محصول مستقیما به خانه مصرف‌کننده بسیار راحت‌تر از تحویل آن بر روی پیشخوان است. مصرف کنندگان دیگر نمی‌خواهند با دردسر و هزینه‌های سفر به فروشگاه‌ها سر و کار داشته باشند.

تمام پیشرفت تجارت الکترونیک به عمد یک سوال را مطرح می‌کند: چگونه صاحبان کسب‌وکار می‌توانند از تاخیرات تحویل اجتناب کنند ؟ رسیدگی به زمان‌های تحویل از طریق برنامه‌ریزی و سازماندهی دقیق امکان پذیر است. با پیروی از دستورالعمل‌های زیر، شما نه تنها از تاخیرات تحویل جلوگیری می کنید، بلکه با افزایش رضایت مشتری ، کسب‌وکار خود را نیز افزایش می‌دهید.

چگونه از تحویل تاخیر در تحویل دوری کنید

علت تاخیر را درک کنید

برای ایجاد راه‌حل در مورد چگونگی اجتناب از تاخیرات تحویل، باید علت این تاخیرها را در وهله اول درک کنید. توجه داشته باشید که چندین دلیل پشت یک تاخیر تحویل وجود دارد. با این حال، در اینجا رایج‌ترین آن‌هایی هستند که احتمالا هنگام عملیات باآن‌ها مواجه خواهید شد.

هوای بد. شرایط غیر قابل پیش بینی بدترین شرایط هستند، اما آن‌ها از همه راحت‌تر هستند که مشکل را با مشتریان حل کنند. شرایط آب و هوایی فراتر از کنترل حامل است. برای ایمنی تمام، بهترین کاری که باید انجام دهید این است که صبر کنید تا همه چیز قبل ازحرکت با تحویل روشن شود.

 تاخیر در گمرک. تاخیرات گمرک به طور معمول به دلیل از دست دادن اسناد نادرست یا نادرست هستند. به عنوان فرستنده بایداطمینان حاصل کنید که تمام اطلاعات قبل از ارسال به منظور جلوگیری از هر گونه ناراحتی کامل می‌شوند.

مشکلات فنی سیستم. اگر یک کسب‌وکار تجارت الکترونیک را اجرا کنید، وب سایت شما می‌تواند مشکلات فنی را در طول مسیر تجربه کند. زمانی که مدیر وب نمی‌تواند به سفارشات ارائه‌شده بر روی سایت واکنش نشان دهد ، هزینه‌های تحویل وبسایت می‌تواندمنجر به تاخیرات تحویل شود. در صورت استراحت وب سایت به ارائه دهندگان حوزه خود دسترسی پیدا کنید.

 خطاهای مستندات. بسته‌ها با آدرس‌های غلط، اطلاعات ناقص و فرم‌های سفارش نادرست اغلب به قاصد بازگردانده می‌شوند.هنگام طراحی یک فرم سفارش آنلاین، به مشتریان اجازه ندهید تراکنش ها را زمانی که زمینه‌های مهم از دست رفته را تکمیل کنند

تغییرمسیر بسته. مشتریان اغلب مسئول تغییر آدرس هستند. تغییر در اطلاعات وارد شده به سیستم متعاقبا منجر به زمانتحویل متفاوتی خواهد شد و ممکن است موجب تاخیر شود.

 دستورالعمل‌های مربوط به جلوگیری از تاخیرات زایمان را دنبال کنید

۱. انبار خود را سازمان دهی کنید

همانطور که یک کسب‌وکار رشد می‌کند ،تعداد سفارشات نیز افزایشمی‌یابد. انبار شما نقشی اساسی در سازماندهی و اعزام اینبسته‌ها ایفا خواهدکرد. برای آماده‌سازی، شما همیشه می‌توانید محصولات محبوب را ابتدا مرتب کنید ، و پس از آن مواردمحبوب کمتری را دنبال کنید.

 ۲. اجرای نرم‌افزار لجستیک

با خودکار کردن فرآیند تحویل، شما می‌توانید شانس تحویل به تاخیر را کاهش دهید. اگرچه این موارد به طور کلی برای بدست آوردن هزینه گران هستند، اما این بازگشت‌ها هزینه را توجیه می‌کنند.

۳. استفاده از ردیاب خودرو

استفاده از ردیاب خودرو برای هر کسی که به دنبال بهینه‌سازی ناوگان تحویل خود باشد ، امری ضروری است. ثابت شده‌است که دستگاه ردیابی GPS در کمک به کسب و کارها موثر بوده و با ارائه مکان دقیق ناوگان و مشتریان با زمان تحویل ، ازتاخیرات تحویل جلوگیری می‌کند. حالا می‌توانید مسیرها را بهینه کنید و بر رانندگان خود نظارت کنید تا کارایی را بهبود بخشد.ردیابی وسایل نقلیه نیز به کاهش هزینه‌های عملیاتی نظیر هزینه‌های سوخت و نگهداری کمک خواهد کرد.

توزیع  یک فرآیند تولید درآمد نیست، بنابراین اغلب صاحبین کسب‌وکار اشتباها آن را نادیده می‌گیرند. با این حال، این تحویل برای رشد یک شرکت با جذب مشتریان بیشتر و نگه داشتن مشتریان موجود حیاتی است. ایده‌ها را در بالا اجرا کنید، و اگر هماکنون دارید، به آن‌ها برای بهبود کسب‌وکار خود ادامه دهید.