چگونه ردیابی با جی پی اس را به کارمندان خود معرفی کنید. – قسمت اول –

احتمالا صاحبان مشاغل راجع به مزایای استفاده از ردیابی به کمک جی پی اس کاملا توجیه شده‌اند، پس از گذراندن دوره‌ی آزمایشی و استفاده از پایلوت شرکت‌های ارائه دهنده‌ی راهکارهای ردیابی، آنها دیگر می‌دانند که استفاده از این ردیاب خودرو هزینه‌ها و ریسک‌های آنان را کاهش و درآمد و بازگشت سرمایه‌ی آنها را افزایش خواهد داد.

ولی ممکن است همراه کردن و گرفتن تایید از کارمندانی که فکر می‌کنند ردیابی با جی‌پی‌اس نوعی جاسوسی است و یا اینکه راه اندازی سیستم ردیابی از آن جهت بوده که مدیریت به آنها اعتماد ندارد، کار آسانی نباشد. اینها تعدادی از درک‌های اشتباه راجع به ردیاب خودرو است، بنابراین معرفی این راهکار به کارمندان باید در مسیر درستی انجام گیرد تا آنها نیز از ابتدا با این تصمیم همراه شده و از واکنش‌های منفی جلوگیری شود. برای معرفی موفق سیستم ردیابی با جی‌پی‌اس به کارمندان، راجع به اینکه چرا شرکت از این سیستم استفاده می‌کند روراست باشید و توضیح دهید که چگونه ردیاب خودرو برای کارمندان نیز سودمند است و از اشتباهات متداولی که باعث واکنش منفی کارمندان می‌شود جلوگیری کنید.

کارمندان را با جی پی اس همراه سازید

* توضیح دهید چرا شرکت از سیستم ردیابی خودرو استفاده می‌کند

هنگام معرفی سیستم ردیابی با جی‌پی‌اس نسبت به اینکه چرا شرکت در حال اجرای این راهکار است، شفاف‌سازی کنید. اگر هزینه‌ی ناشی از مصرف سوخت همیشه بالاست، اگر تعداد تصادفات در سال زیاد شده و یا تعداد مشتریان ثابت شرکت به طور چشمگیری پایین آمده، آنها را نیز در جریان بگذارید. احتمال همراهی آنها زمانی که متوجه باشند ردیاب خودرو برای حل چالش‌هایی که همه‌ی شرکت را تحت‌الشعاع قرار داده استفاده می‌شود، به مراتب بیشتر خواهد بود.

* باورهای غلط درباره ردیاب خودرو را از آنها دور کنید

یک ایده‌ی خوب دیگر اینست که آزادانه راجع به سوء برداشت‌ها از سیستم ردیابی با آنها مباحثه کنید. دورکردن باورهای اشتباه قبل از اجرای راهکارهای ردیابی خیال همه را راجع به این فناوری و اینکه شرکت برای بهره‌بردن از آن چه برنامه‌ای دارد، راحت خواهد کرد.. برخی از کارمندان فکر می‌کنند سیستم ردیابی برای سرک کشیدن در کار آنهاست چرا که مدیریت به آنها اعتماد ندارد. برای تغییر این طرز فکر، برای آنها روشن کنید که ردیابی با جی‌پی‌اس به معنی تجاوز به حریم خصوصی آنها و ایجاد مشکل برایشان نیست، بلکه ابزاری است برای کمک به مدیریت ناوگان جهت سنجش کارآمدی و هدایت کارمندان به سمت بهبود راندمان کاری؛ بدون وسیله‌ای برای سنجش، راندمان کاری معمولا از حدی که باید باشد پایین‌تر خواهد بود.

برای تنش‌زدایی بیشتر نسبت به ردیابی، به این مساله اشاره کنید که تمامی مشاغل به نوعی عملکرد کارمندانشان را می‌سنجند، برای مثال مدیران فروش تماس‌های تلفنی را بررسی میکنند تا مطمئن شوند کارشناسان از بهترین تاکتیک‌ها برای دستیابی به فروش استفاده می‌کنند و یا مدیران بخش خرده‌فروشی که برآوردهای بدست آمده از پشتیبانی مشتریان را بررسی می‌کنند تا بتوانند بهترین خدمات را ارائه دهند. سنجش عملکرد بخشی از اداره‌ی کسب و کار است و به معنای زیر نظر گرفتن ناعادلانه‌ی کارمندان نیست.

این نکته را نیز بیان کنید که با پیروی از خط مشی و سیاست گذاری‌های شرکت هیچ جایی برای نگرانی وجود ندارد. کارمندانی که کارشان را درست انجام می‌دهند به راحتی قانع خواهند شد، هیچ کسی نمی‌خواهد به خاطر رفتار فرد دیگر مورد توبیخ قرار گیرد، بنابراین کارمندانی که از قوانین پیروی می‌کنند مطمئنا از راهکار ردیابی استقبال خواهند کرد.