پنج دلیل اصلی که چرا سرویس‌های دانشگاه‌ها و مدارس باید از ردیاب خودرو استفاده کنند

آیا دانشگاه شما از فناوری ردیابی ناوگان از طریق جی‌پی‌اس برای نظارت بر محل سرویس‌های خود و فعالیت‌‌های آنها استفاده می‌کند؟ استفاده از این سیستم منافع بسیاری برای سرویس‌های مدارس و دانشگاه‌ها دارد.در این مقاله قصد داریم تا ۵ دلیل مهم برای نصب و راه‌اندازی این سیستم و استفاده از راهکار‌های مدیریت ناوگان از طریق جی‌پی‌اس در سرویس‌های حمل و نقل مدارس و دانشگاه‌ها را برای شما بیان کنیم.

۱- افزایش کارآمدی و راندمان رانندگان سرویس

وقتی رانندگان سرویس بدانند که فعالیت‌های آنان تحت نظارت است، آنها به سادگی بهتر و موثرتر کار خواهند کرد. نظارت بر عملکرد خودرو با استفاده از ردیاب خودرو، راهکاری است که به سرویس‌های حمل و نقل امکان می‌دهد تا از انجام کار رانندگان خود به بهترین نحو ممکن،  اطمینان حاصل کنند. با دیدن مکان فعلی و یا تاریخچه‌ی حرکت خودرو مدیران و مسئولین ناوگان‌های حمل و نقل در دانشگاه‌ها و مدارس بر راندمان کاری رانندگان خود نظارت کرده و با مطالعه‌ی اطلاعات بدست آمده از آن،  ناوگان خود را به سمت بهبود راندمان هدایت کنند.

۲- بهبود امنیت عمومی و امنیت خودروها

دلیل مهم دیگر برای دانشگاه‌ها و مدارس برای راه‌اندازی ردیابی با ‌جی‌پی‌اس اطمینان از رعایت نکاتی است که برای امنیت خود خودرو و همچنین امنیت عمومی به خصوص در محوطه‌ی دانشگاه و مدرسه است. با نظارت بر مواردی مانند سرعت حرکت سرویس، رانندگی پر خطر و با شتاب، و مواردی از این دست که می‌توانند ایجاد خطر کنند، مدیران ناوگان‌های مدارس و دانشگاه، می‌توانند از رانندگی‌های پرخطر جلوگیری کنند. همچنین در مواردی که هنوز از سلامت اخلاقی راننده‌ی تازه استخدام شده اطمینان حاصل نشده، به خصوص برای مدارس، می‌توان تا حصول اطمینان رفتار و عملکرد وی را زیر نظر گرفت.

۳- بهبود نگهداری وسیله‌ی نقلیه

از طریق این سیستم می‌توانید مطمئن شوید که وسیله‌ی نقلیه به موقع برای سرویس‌های تعمیراتی دوره‌ای به تعمیرگاه اعزام شود، با استفاده از داده‌های ارسالی ردیاب خودرو دیگر نیازی نیست که خود راننده اطلاعات تعمیر و نگهداری را زیر نظر بگیرد، اطلاعاتی نظیر مسافت طی شده، سوخت مصرفی، و زمان‌های مراجعه‌ی قبلی به تعمیرگاه که برای نگهداری بهتر از خودرو نیاز هستند. همچنین با داشتن این داده‌ها در صورت نیاز یک خودرو به سرویس دوره‌ای، قبل از اعزام خودرو به تعمیرگاه، شما قادر خواهید بود که خودروی جایگزین را تعیین کنید و خللی بر عملکرد ناوگان تحت مدیریت شما وارد نگردد.

۴- ایجاد انگیزه و طرح‌های تشویقی برای رانندگان ناوگان

طراحی یک برنامه‌ی انگیزشی مانند پرداخت تشویقی یا کارت‌های هدیه برای مراکز خرید و رستوران‌‌های مورد علاقه‌ی آنها راهی بسیار خوب برای ایجاد انگیزه در رانندگان و بهبود عملکرد  آنها است، با مقایسه معیارهای مورد نظر در ماه به نسبت ماه قبل که نشان دهنده‌ی پیشرفت یا عدم پیشرفت راننده باشد می‌توانید به این مهم دست پیدا کنید.